fredag den 22. september 2017

Hiim og Hippe

Fællesdokumentet for Hiim & Hippe

Hiim & Hippe


Læringsforudsætninger
Har eleverne fået login
Har pc’er til rådighed, og kan bruge en pc’er
Kan læse, og forstå det læste.
Hvilken kundskaber har eleven med sig, ved start: viden - indsigt - forståelse
Kan arbejde målrettet.
Kan eleven bruge det det pc’program som skal bruges i undervisningen eller er det kun Facebook.
Kan eleven arbejde alene
Har man blandet læringsstilene, så alle kan komme med på vognen?
Har eleven den rigtig holdning til det fag som skal læres?
Har læreren de faglige forudsætninger for undervisningen og ved vikardækning er der aftalt en overlevering til vikar.
Er eleven mødestabil?
Er eleven i stand til at focusere på en konkret opgave.?
Er målet i opgaven til at forstå
Er man klar til at begynde at arbejde mod målet.

Har den enkelte elev en forståelse over for andre elever hvis de skal samarbejde



Rammer

Lokaler eller mangel på samme.
Er der stole og borde til alle elever
Andre hold i lokalet
Støj fra andre områder/nabolokaler

Hvis eleven skal arbejde hjemmefra, har eleven så internetadgang.
Hvornår skal underviser være tilgængelig
Hvad har vi til rådighed
Er der materialer nok til rådighed.
Samarbejde med andre hold / elever.
Er der pc’er til alle
Er der de pc programmer som skal bruges på pc’eren.


Mål

Dækker vi målpindene indenfor den tid der er afsat?
Bekendtgørelser og lektionsplaner
De enkelte uddannelser har en lokal undervisningsplan - hvor vi har tolket på bekendtgørelse/uddanelseordning
Finde på delmål for at gøre undervisningen mere forståelig

Indhold
Der skal være projekter til rådighed, der skal være gæsteunderviser mellem kl. 12.00 og 14.00
Vi skal bruge AT´s vejledning om stillesiddende arbejde - det skal forbydes!!!

Proces
Så er det slut
30% teori 70% praktik
Ved projekter lægge en fast tidsplan og vejledning ind for at holde eleverne “midt på motorvejen”, så målene for undervisningen overholdes.


Evaluering
Egen evaluering og evaluering med elever.
Hvordan skal der evalueres i fremtiden - proces/produkt/skills(praktiske færdigheder)
Selvevaluering ved quiz eller selvrettende programmer.

Finde en evalueringsform der ikke dominere hele forløbet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

John Hatting og Feedback Feedback og evaluering Videoklip: Læringsspor - Feedup-feedback-feedforward 3 Spørgsmål Feedup= Hvad er ...