Fællesdokumentet for Hiim & Hippe
Hiim & Hippe
Læringsforudsætninger
Har eleverne fået login
Har pc’er til rådighed,
og kan bruge en pc’er
Kan læse, og forstå det
læste.
Hvilken kundskaber har
eleven med sig, ved start: viden - indsigt - forståelse
Kan arbejde målrettet.
Kan eleven bruge det det
pc’program som skal bruges i undervisningen eller er det kun Facebook.
Kan eleven arbejde alene
Har man blandet
læringsstilene, så alle kan komme med på vognen?
Har eleven den rigtig
holdning til det fag som skal læres?
Har læreren de faglige
forudsætninger for undervisningen og ved vikardækning er der aftalt en
overlevering til vikar.
Er eleven mødestabil?
Er eleven i stand til at
focusere på en konkret opgave.?
Er målet i opgaven til at
forstå
Er man klar til at
begynde at arbejde mod målet.
Har den enkelte elev en
forståelse over for andre elever hvis de skal samarbejde
Rammer
Lokaler eller mangel på
samme.
Er der stole og borde til
alle elever
Andre hold i lokalet
Støj fra andre
områder/nabolokaler
Hvis eleven skal arbejde
hjemmefra, har eleven så internetadgang.
Hvornår skal underviser
være tilgængelig
Hvad har vi til rådighed
Er der materialer nok til
rådighed.
Samarbejde med andre hold
/ elever.
Er der pc’er til alle
Er der de pc programmer
som skal bruges på pc’eren.
Mål
Dækker vi målpindene indenfor den tid der er afsat?
Bekendtgørelser og
lektionsplaner
De enkelte uddannelser
har en lokal undervisningsplan - hvor vi har tolket på
bekendtgørelse/uddanelseordning
Finde på delmål for at
gøre undervisningen mere forståelig
Indhold
Der skal være projekter
til rådighed, der skal være gæsteunderviser mellem kl. 12.00 og 14.00
Vi skal bruge AT´s
vejledning om stillesiddende arbejde - det skal forbydes!!!
Proces
Så er det slut
30% teori 70% praktik
Ved projekter lægge en
fast tidsplan og vejledning ind for at holde eleverne “midt på motorvejen”, så
målene for undervisningen overholdes.
Evaluering
Egen evaluering og
evaluering med elever.
Hvordan skal der
evalueres i fremtiden - proces/produkt/skills(praktiske færdigheder)
Selvevaluering ved quiz
eller selvrettende programmer.
Finde en evalueringsform
der ikke dominere hele forløbet
Ingen kommentarer:
Send en kommentar